השיפוץ שאינו נגמר

מה עושה רופא שחש ברע? הולך לרופא. ופסיכולוג שצריך ייעוץ? הולך לפסיכולוג.
אז בתקופה האחרונה עברתי לצדו השני של המתרס והפכתי ממשפצת ל"משופצת", ולמרות שאני חיה ונושמת את התהליך כבר שנים, עדיין מצאתי את עצמי עומדת בדיוק בפני אותן דילמות של לקוחותיי. מה עדיף מיזוג או אוורור? שירותי אורחים ואמבטיה או חדר רחצה? נגר פרטי או מוצר מתועש? וכמובן כל הדילמות הקשורות לדובדבן שבקצפת – הסטיילינג. אז הנה כמה תובנות שאספתי על הדרך ומקווה שיעזרו גם לכם…

 

מיזוג או אוורור? פעם מערכת מיזוג מרכזית הייתה להיט ששדרג לנו את הבית והחיים, כאשר בלחיצת כפתור אחת כל הבית נהיה ממוזג או מחומם. עם הזמן וחשבונות החשמל המנופחים החלה מגמה של מזגני קיר עיליים קטנים בכל חדר וחדר לחסכון בצריכה ולשימוש פרטני. ברמה האסתטית, אני דוגלת במערכות חבויות בתקרות/קירות ולא בעומס של מוצרי חשמל תלויים או משתרכים מכל עבר בחדר. כיום יש פתרונות מתקדמים למערכות מיזוג שקטות וחסכוניות (אינוורטר) עם יחידות נסתרות ו"'דקות" באופן יחסי המאפשרות שימוש פרטני. כמובן שהכל פונקציה של עלויות. במידה ואתם מחפשים פתרון איכותי ונח לכיס, תנו לי להחזיר אתכם אחורה בזמן עם פתרון שאימצתי לא מכבר ואני ממליצה עליו לכל לקוחותיי בכל תהליך שיפוץ/בניה, והוא מאוורר תקרה. עולם מאווררי התקרה הוא עשיר ומעוצב ונותן מענה שימושי ומסוגנן לכל. בנוסף הוא המפשר האולטימטיבי בין אלה האוהבים לבין אלה שלא אוהבים לישון עם מזגן, ומערבל את האוויר בחדר בצורה מושלמת למשך שעות בחדר שקורר מראש.

שירותי אורחים ואמבטיה או "חדר רחצה"? זה לא סוד שהבניה בארץ היא קטנה וצפופה, והמושג בית או דירה ברב המקרים מתורגם למקבץ של קופסאות גפרורים. כולנו מפנטזים על חדר שינה גדול יותר שלא לדבר על "חדר רחצה". בינתיים הם קיימים רק בסדרות/סרטים או חדר המלון שפקדנו בחופשתנו האחרונה. במידה ומבנה הבית מאפשר, אני תמיד ממליצה על איחוד חדרים וויתור על שירותי אורחים לטובת הרחבת חדר האמבטיה. חלל שאנו משתמשים בו הכי הרבה ועל בסיס יום יומי צריך להיות חלל נוח, מותאם למידותינו וצרכינו. בדרך זו נוכל ליהנות מ"חדר רחצה" וגם נשמור עליו מוקפד ומסודר באופן קבוע לכשיגיעו האורחים לדגום אותו.

נגר פרטי או מוצר מתועש? לא פעם אנו נתקלים בדילמה בין בחירת נגר פרטי לעבודות הנגרות בבית לבין רכישת מוצר מתועש. כמו לכל דבר בשיפוץ, להחלטה משמעויות ביצועיות וכלכליות. נגר פרטי יכול לבצע עבודה תפורה למידותכם (custom made) כמו בניית ארון בנישה ספציפית בבית על פי חלוקה פנימית שלכם ועם פרטי נגרות וחומרי גמר לבקשתכם. לעומת זאת, אותו מוצר מחברה מתועשת יהיה כפוף למידות היחידה הסטנדרטיות הקיימות בפס הייצור, ולקטלוג הגוונים ופרטי הנגרות/פרזול של החברה. החיסרון יכול להפוך ליתרון כאשר בחברות מסוימות ניתן למצוא חומרי גמר או מנגנונים שאצל נגר פרטי יעלו הון, משום שהשימוש שלו בהם נדיר או שהוא משלב איש מקצוע נוסף בייצור (כגון עבודות מסגרות) מה שמיד מעלה את העלויות באופן משמעותי. לביצוע חסכוני ונכון אני ממליצה לשלב בין השניים. נישות וחללים מוכתבים יקבלו טיפול של נגר פרטי לניצול מקסימלי של החלל, בעוד באזורים משוחררים בהם אנו לא כבולים למידות ספציפיות ניתן לרכוש מוצר מדף מתועש וכך לחסוך בעלויות.

ואיך אפשר בלי סטיילינג? החלק הכיפי ביותר, הכולל הכי הרבה מקום למשחק הוא הלבשת הבית. אני כוללת בתוכו גם צביעת קירות וטפטים, שהם עניין פשוט וקל לשינוי וביצוע מעת לעת. כך שאם בא לכם להיות נועזים או טרנדיים, אין מה לחשוש לעשות את הצעד, הוא הפיך! החלפת שטיח, ריפוד פרטי ריהוט קיימים מחדש, כריות בטקסטילים שונים והוספת וילונות, עושים את כל ההבדל. לכך תוסיפו אמנות על הקירות ומסביב המספקת צבע ואמירה אישית ומעידה על החיים בבית, ואתם מסודרים. אוסף אומנות לא נוצר ביום ומכאן שמו – הוא נאסף עם הזמן. ואם אתם נהנים מזה על הדרך אז הרווחתם פעמיים. אין כמו למצוא במקרה פריט או תמונה שישבו לכם בול בפינה המיועדת בבית. לאחרונה, כחלק מהנגשת האמנות לציבור הרחב, נפתחו לא מעט גלריות וחנויות המספקות אמנות צעירה, במחירים שפויים ונוחים כמעט לכל נפש. אני ממליצה לכם לקחת בוקר שישי ולעשות סיור גלריות בתל-אביב. ייתכן שתמצאו שם בדיוק את מה שחיפשתם.

לסיכום, שיפוץ דירתי טרם הסתיים אך ניתן לומר שכבר רואים את האור בקצה המנהרה…
האתגרים הרבים שמזמן תהליך עיצוב הבית ללקוח אמנם שונים באופיים אך לא פחותים מן האתגרים העומדים בפני המעצב ועל זאת אני יכולה להעיד ממקור ראשון עם יד על הלב.
מאחר ומדובר בתהליך אינטנסיבי שהוא כה אישי ואינטימי, חשוב לשכור את שירותיו של מעצב מקצועי, בעל ניסיון בתחום ומעל לכל אדם שיש לכם איתו כימיה טובה, שמבין אתכם ויוביל אתכם בתהליך בדרך הכי מתאימה ומדויקת לכם. אני מאמינה שאתגרים הם כר פורה למימוש, צמיחה והצלחה. מוכנים לאתגר הבא?

מאמרים נוספים